fredag 17 juni 2016

Introvert: Den tysta revolutionen

Om du vill lära känna dig själv och de runt dig på är Introvert: Den tysta revolutionen ett lättläst sätt. Vissa saker återkommer genom kapitlen.

Jag tyckte det var intressant att se var jag själv hamnade när det gäller introvert och extrovert. Jag inser att min bild av hur jag är har ändrats genom åren. Det är också intressant att fundera på vilka egenskaper som tillhör extrovert/introvert och hur det påverkar en. Det är en hel del fokus på författaren själv och han lyfter exempel utifrån sig själv. Det kan ju upplevas både positivt och inte.

Jag gillar hur Linus Jobkman plockar upp de positiva fördelarna med att vara introvert. Som han säger så har det fått en negativ klang i samhället. Jag är av den övertygelsen att vi behöver alla sorters människor för att få samhället att fungera. Om det bara var extroverta människor skulle det inte fungera.

Vi läste den i min fysiska bokcirkel och den var en riktigt bra bokcirkelbok. Det fanns mycket att prata om.


Betyg: -4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Introvert: Den tysta revolutionen
Författare: Linus Jonkman
Antal sidor: 243
Förlag: Månpocket
Utgivningsår: 2014
ISBN: 9789175032986
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon


Inga kommentarer: