torsdag 16 juni 2016

Bambi av Mons Kallentoft & Markus Lutteman

Jag älskar när författare levererar. Bambi är den tredje boken i Herkulesserien och den ger mig allt jag förväntade mig och lite till.

Det är rapphet, kyla, värme och spänning, allt förpackad i en modern kriminalroman. En berättelse som verkligen känns som att den speglar dagens Stockholm med dess undre värld. Det gör sitt till att språket är välanpassat. Dessutom ger språket ett härligt läsflyt.

Zack är en huvudperson jag blivit helt förälskad i. Jag älskar kombinationen av att han är trasig, men samtidigt en person med mycket värme och omtänksamhet. Jag gillar hur jag får ta del av hans tankar och lära känna honom allt mer. Jag gillar hur hans beslut inte är lätta och att man inte riktigt vet hur han kommer att handla.

Med detta sagt, jag vet att denna bok precis är släppt. Men NÄR kommer nästa?


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Bambi
Författare: Mons Kallentoft & Markus Lutteman
Serie: Herkulesserien 3
Antal sidor: 388
Förlag: Bookmark förlag
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789188171528
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: