tisdag 3 maj 2016

Arvet efter dig av Jojo Moyes

Jag måste erkänna att jag var lite orolig inför att läsa denna. Jag undrade hur Jojo Moyes skulle få till en historia om efteråt. Men jag hade inte behövt vara orolig.

Återigen visar Jojo Moyes varför hennes böcker blir så älskade. Arvet efter dig är humor och svärta i en underbar kombination. Hon skriver så man tar huvudpersonena till sitt hjärta. Ja, berättelsen med!

Överhuvudtaget skriver Jojo Moyes så levande om alla personer att man kan se dom framför sig. Jag var t ex redo att åka till baren och skälla ut den där chefen tills jag kom på att det är ju en berättelse. Men jag älskar hur även huvudpersonen får vara allt annat än perfekt. Det gör personerna mer verkliga och lättare att ta till sig.

Arvet efter dig är en helt underbar berättelse om att gå vidare i livet och att livet alltid har överraskningar i beredskap åt en.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Arvet efter dig
Originaltitel: After you
Författare: Jojo Moyes
Antal sidor: 402
Förlag: Printz Publishing
Utgivningsår: 2015
ISBN: 9789187343919
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: