torsdag 14 april 2016

Med Albert i baksätet - en nästan sann historia om en man, hans fru och deras alligator

Jag hade väl aldrig trott att jag skulle komma att gilla alligatorer. Men Albert (alligatorn i boken) älskar jag. Hans ja-ja-ja. Hur han gillar att bli kliad på magen. Hans bus och hur tillgiven han är. Han är helt underbar. Så det gör en stor del av att jag tycker om boken.

Men jag tycker också om Med Albert i baksätet för Att den är dråplig. Jag undrar om Homers föräldrar var med om några av de här sakerna. Om det finns en gnutta sanning eller inte. Hur som helst är det bra historier.

Jag gillar också att den har ett sorgligt stråk också. Homers fru är inte lätt inte. Denna längtan efter att det ska vara annorlunda. Hur hon hänger fast i det som varit. Det är sorgligt och gör lite int i hjärtat.



Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Med Albert i baksätet - en nästan sann historia om en man, hans fru och deras alligator
Originaltitel: Carrying Albert home
Författare: Homer Hickam
Antal sidor: 375
Förlag: HarperCollins Nordic
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789150917543
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: