lördag 16 april 2016

Jag lät dig gå av Clare Mackintosh

Jag hade faktiskt inte tänkt läsa Jag lät dig gå. Jag hade gått en felaktig uppfattning om vad boken handlade om och tänkte att den var inget för mig. Men jag fångades av omslaget och strax var boken i min hand och jag började läsa.

Jag är så glad att jag började läsa för Jag lät dig gå är verkligen fängslande. När jag inte kunde läsa pga av jobb och annat upptäckte jag att jag längtade efter att läsa boken. Berättelsen var magnetisk.


Polisinspektör Ray Stevens utreder en smitningsolycka, men tyvärr har han och hans team kört fast. Ray har problem med sin tonårsson och hans fru tycker han jobbar för mycket och ska vara närvarande när han är hemma. Ray har svårt att släppa fallet, men blir uppkallad till chefen som kräver att han lägger undan det.

Jenna har flyttat till en stuga i en liten by i Wales. Hon försöker börja om på nytt med sit liv, vilket inte är lätt. Går verkligen det förflutna lämna bakom sig? Eller kommer det ifatt?

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Jag lät dig gå
Originaltitel: I let you go
Författare: Clare Mackintosh
Antal sidor: 424
Förlag: Lind&Co
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789174614817
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: