måndag 28 mars 2016

Härlig påskhelg

Jag ser tillbaka på en påskledighet som gått i lugnets tecken. Inga måsten, utan det har varit mer att ta dagen som den kommer.

Det enda förplanerade var att jag bjöd in min systerson på påsklunch på Påskafton tidigare under påskveckan och det var väldigt trevligt att träffa honom.

Vi gjorde också ett spontanbesök till Drottningholms slott. Det blev en fin dag.

I övrigt har vi läst böcker, ätit påskgodis, spelat spel och bara varit.

Den här påskhelgen har påmint mig om de påskar jag, min lillebror och mamma och pappa tillbringat i sommarstugan när jag var yngre. När vi varvade ner och bara var. Både umgicks och tillbringade tid med sig själv, sina tankar och böcker. Det är nu jag förstår hur mycket jag har saknat det.

Så det är på många sätt jag ser tillbaka på denna påskhelg med tacksamhet.

Inga kommentarer: