tisdag 9 februari 2016

Mitt år av längtan av Dasha Tolstikova

Jag sitter här med ett leende på mina läppar. Mitt år av längtan gav mig en sån fin lässtund. Vilken liten pärla! Underbara bilder också som kompletterar texten och berättar mer.


Dasha Tolstikova berättar om sitt 12-åriga jag. Om när hon bodde i Moskva med sin mamma, sin mormor och hennes man i det tidiga 1990-talets Sovjetunionen. Dashas mamma får en dag reda på att hon blivit antagen till ett universitet i Amerika. Hon flyttar dit för att studera i ett år och Dasha stannar kvar hos sina morföräldrar. Under ett år hinner Dasha bli förälskad. Tappa vänner och få tillbaka vänner. Och naturligtvis sakna sin mamma.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Mitt år av längtan
Författare: Dasha Tolstikova
Antal sidor: 167
Förlag: Natur & Kultur
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789127147034
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: