tisdag 12 januari 2016

Jag blundar tills jag finns

Jag blundar tills jag finns var en stark läsupplevelse. Den påminde om tonårslivets smärta, som blandas med glädje. Den påminde om hur svårt det kan vara, men också hur mycket viktigt det finns att prata om med ungdomar.

Jag tänker att det är underbart att Jag blundar tills jag finns existerar och tar upp det mörka, det svåra och samtidigt ger hopp. Den kan vara ett sätt att våga prata, diskutera, att utmana tankar, att bearbeta eller bara ett sätt att slippa känna sig ensammast i världen. Det är stort, eller hur?






Betyg: +4 av av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Jag blundar tills jag finns
Författare: Marie Björk
Antal sidor: 132
Förlag: Idus förlag
Utgivningsår: 2014
ISBN: 9789175770604
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon


1 kommentar:

Ylva sa...

Låter bra, den lånar jag genast!