torsdag 19 november 2015

Säker stil av Ebba von Sydow & Emilia von Poret

Det känns som att allt som Ebba von Sydow rör vid blir till guld. Säker stil är en underbar bok som inte bara är för den är mycket intresserad av mode utan för är den vanliga människan som undrar hur man ska få till garderoben.

Du får otroligt många tips, allt från tänk igenom varje köp (Jag har lärt mig till sist att inte köpa något jag är minsta osäker på. Det finns en anledning att man är osäker!) till rådet att köpa festklänningen när du absolut inte behöver den (så har jag hittat mina finaste klänningar).

Våga använda vintage (jag har en underbar klänning som min mamma hade på fest i Nederländerna som jag tar fram ibland) och lär känna dig själv och din kropp. Vilken färg blir du glad av. (Det är rött för min del. Får alltid också mycket komplimanger när jag bär dessa färger.)

Du får lära dig om skovård, hur man lyfter skalen rätt och klädkoder, men även hur du organiserar och rensar.

Dessutom delar Ebba och Emilia med sig av sina personliga tankar och idéer.

Som sagt en underbar bok!


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Säker stil
Författare: Ebba von Sydow & Emilia von Poret
Antal sidor: 192
Förlag: Bonnier fakta
Utgivningsår: 2015
ISBN: 9789174244335
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: