fredag 13 november 2015

Årets julklapp borde bli boken I skuldens skugga. Varför? Jo, läs detta!

Jag var i går på en releasefest för en viktig bok, nämligen I skuldens skugga. Det är en pocketbok med noveller från en mängd kända författare där vinsten oavkortat går till stiftelsen Min stora dag. Min stora dag hjälper svårt sjuka barn infria drömmar.





Jag hoppas du köper ett gäng av I skuldens skugga och ger bort till vänner, arbetskamrater och grannar. Det är ju för otroligt god sak. Jag har en tjej i min närhet som har drabbats av leukemi. Låt mig säga så här: det finns INGEN som jag önskar ska behöva genomlida detta. Fy fan så hemsk sjukdom och vilka jobbiga biverkningar! När man kämpar sig igenom en sådan hemskhet som barn, borde det var självklart att man får uppleva det som Min stora dag kan ge en. Ett ljus i mörkret.

Därför hoppas jag att vi hjälper till att göra detta till årets julklapp. För då ger du både en läsupplevelse och gör en god gärning på samma gång.

Du kan ju även köpa den som födelsedagspresent eller istället för en blomma när du blir bortbjuden på middag.

Så gå förbi och köp några på en bokhandel på vägen hem! Eller så kan du köpa den på Adlibris, Bokus. De kostar ju bara kring 50 kr!

Inga kommentarer: