lördag 31 oktober 2015

Allt jag inte minns

Allt jag inte minns är en fantastisk läsupplevelse. Jag älskar hur den gör att jag måste använda min intelligens. Hur den utmanar mig och får mig att tänka kring vad som bestämmer hur vi kommer ihåg en person. Jag kan absolut förstå berättarens desperation att förstå varför kompisen dog. Döden är ju så slutgiltig. Man får inga svar sedan på allt det där som man undrar.

Men den utmanar mig också när det gäller att lista ut vem som berättar. Jag gillar hur Jonas Hassen Khemiri gör mig lite osäker för ett par ögonblick vem berättaren är. Det passar in på hur han berättar historien i övrigt.

Jag tycker historien är både skickligt och fint berättad. Allt jag inte minns stärker min uppfattning om Jonas Hassen Khemiri som en 2000-talets stora berättare.


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Allt jag inte minns
Författare: Jonas Hassen Khemiri
Antal sidor: 331
Förlag: Albert Bonnier förlag
Utgivningsår: 2015
ISBN: 9789100151041
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

2 kommentarer:

Ugglanoboken sa...

Jag tycker också mycket om den här!

MissMagic sa...

Åh låter spännande. Vill verkligen kolla upp denna nu. Gillar dina inlägg!