måndag 10 augusti 2015

The Silver Ships av S. H. Jucha

Jag är så tacksam att denna bok kom i mina händer. Jag hade glömt hur mycket jag gillar Science Fiction. Den är en genre som är fascinerande och The Silver Ships fångade mig både genom att både vara ett spännande rymdäventyr men också genom de personligheter man får följa. Jag gillar t ex verkligen att läsa om Alex, som är så sympatisk och så smart. Men jag gillar också att läsa allt det som har med rymden att göra. Det är bra beskrivet. Det gör mig nästan sugen på att resa i rymden.



The Silver Ships handlar om Alex, som är på uppdrag för at samla in is-asteroider. De behövs för vattenförsörjningen. Han träffar på ett skadat skepp. Alex bestämmer sig för att ta med sig skeppet tillbaka hem. Det visar sig att de som är ombord skeppet har samma ursprung som honom. Nämligen ett av de två koloniskepp som sändes ut när jorden höll på gå under. 700 hundra år senare möts alltså folk från de båda kolonierna.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: The Silver Ships
Författare: S. H. Jucha
Antal sidor: 308
Förlag: S. H. Jucha
Utgivningsår: 2015
ISBN: 9780990594024
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: