tisdag 23 juni 2015

Falleri, fallera, falleralla av

Carin Gerhardsen gör ett strålande avslut med Falleri, fallera, falleralla. Allt knyts ihop och det är så spännande att jag håller andan. Hammarbyserien är en serie som jag gillat från början till slut med sin vardagsförankring. Falleri, fallera, falleralla berör, liksom de andra böckerna mig, och stannar kvar i mig långt efter att boken är slut.

Visst är det sorgligt att det är sista boken, men på ett sätt är jag glad. För nu går Carin ut med en smäll och jag har aldrig behövt känna det minsta besvikelse över något i serien. Däremot tacksamhet över att fått möjligheten att läsa en sån bra serie.



Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Falleri, fallera, falleralla
Författare: Carin Gerhardsen
Serie: Hammarbyserien 8
Antal sidor: 428
Förlag: Norstedts
Utgivningsår: 2015
ISBN: 9789113049724
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

1 kommentar:

Madde sa...

Har precis läst ut den här och visst är det lite sorgligt att serien nu är slut..