onsdag 20 maj 2015

Jag blir tokig

Jag försöker läsa kurslitteratur på engelska. Det kunde lika gärna vara på grekiska. De matematiska begreppen på engelska har jag ingen användning för, eftersom vi bara läser boken för att det inte finns en lika bra svensk mattebok. Fast om jag inget förstår eller lyckas lära mig - är det då den bästa boken att ha som kurslitteratur? Kanske om det bara var jag som kände så här, men nu är vi flera som sliter vårt hår. Jag hade dock kunnat förstå vikten av boken, om det vore så att vi skulle kunna de engelska begreppen. Suck.

Nåja, det hela har slutat med att jag lånat en hel hög med gymnasiematteböcker för att lära mig det som står i min engelska mattebok, på ett sätt som jag förstår. I alla fall en del av det som står. Tack gode Gud för bibliotek!!!!


Inga kommentarer: