fredag 22 maj 2015

Grön död av Patricia Cornwell

Jag har inte läst den här serien på länge. Jag älskade den förr, men så fick jag mitt första barn och då kunde jag inte läsa våldsamma berättelser alls ett tag och då försvann den här serien i glömska för mig.

Men så såg jag denna och då fick jag ett sug att läsa serien igen. Jag brottades lite med om jag skulle läsa alla böcker jag missat först innan denna, men så vann nyfikenheten. Fast det var så länge sedan som jag läste en bok i serien, så kom jag in direkt i handlingen och alla karaktärer kändes lika välbekanta som om jag slutat läsa serien igår. Jag gillar verkligen karaktärerna! Det är mysigt att återse dom och det är också skönt att känna igen sig i hur Patricia Cornwell lägger upp berättelsen.



Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Grön död
Originaltitel: The Bone Bed
Författare: Patricia Cornwell
Serie: Kay Scarpetta 20
Antal sidor: 366
Förlag: Norstedts
Utgivningsår: 2015
ISBN: 9789186629021
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

#blogg100 Inlägg 71 av 100

Inga kommentarer: