fredag 20 mars 2015

Bildningsakuten: Bli expert på 5 min av Göran Everdahl

Åh, vilken fantastisk bok. Bildningsakuten presenterar fakta på ett intresseväckande och roligt sätt. Jag försjönk i den och kunde inte låta bli att läsa om ett ämne till och ett ämne till. Och vips så blir man allmänbildad på kuppen. Jag läser om jazz och den första jazzskivsn och var ordet kommer ifrån. Om jazziga ord och jazzåldern. Om jazzens utveckling och om klassiska jazzalbum. Sen hoppar jag till att läsaAlexander den store och hans liv i milstolpar och hur han var ett utställningsföremål efter sin död med hjälp av honung.


Bildningsakuten är dessutom perfekt för mig som arbetar med Grej of the Day. För man kan förutom den viktigaste faktan, kan hitta små anekdoter som man kan berätta. Så bra! Älskar denna bok!

Enda nackdelen med boken är väl att den borde ha varit ännu tjockare, så den kunde ha innehållit ännu fler ämnen!



Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Bildningsakuten: Bli expert på 5 min
Författare: Göran Everdahl
Antal sidor: 284
Förlag: Norstedts
Utgivningsår: 2014
ISBN: 9789113059679
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

#blogg100 inlägg 20 av 100

Inga kommentarer: