onsdag 3 december 2014

Så länge du är min syster av Peo Bengtsson

Så länge du är min syster är en fantastisk bok. Peo Bengtsson lyckas skapa karaktärer som är så verkliga. De strular till saker för sig. Deras liv tar vändningar som de inte väntar sig. Det känns inte tillrättalagt, utan det känns taget ur vardagen, ur verkligheten. Det gör denna bok så strålande. Det är en berättelse som griper tag och den släpper inte mig förrän sista sidan ör läst. Ja, egentligen inte då heller.




Så länge du är min syster handlar om William. Han har växt upp med sin syster Bett i ett trassligt hem. Därför har de kommit nära varandra. William träffar en gift kvinna ibland, men vill träffa henne mer. Betty strular runt, men så plötsligt hittar hon kärleken i Christian. William är inte så förtjust eftersom han får träffa sin syster mer sällan och samtidigt skäms han över att känna så.

Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Så länge du är min syster
Författare: Peo Bengtsson
Antal sidor: 398
Förlag: Massolit förlag
ISBN: 9789187783081
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, CDON


Inga kommentarer: