måndag 24 november 2014

Liv till varje pris av Kristina Sandberg

Liv till varje pris är en helt underbar roman. Jag tyckte om den så mycket att jag ville inte skiljas från den och därför la jag undan den ett tag, så jag skulle ha mer att läsa. Den beskriver en kvinnas liv ur en tid som inte ligger så långt ifrån vår och när jag läser den förstår jag en hel del saker som är på ett visst sätt i våra liv. Historien påverkar oss även om vi tycker att vi kommit långt. Jag kan se min mamma i så mycket som Maj gör och jag kan se hur jag fortfarande gör vissa saker på det sättet. Det här är vad som gör en roman så stor. Den handlar om viktiga och stora saker och det väcker tankar och känslor. Den gör att man funderar och utvecklas. Men det främsta tecknet på att man har läst en fantastisk bok är när man som jag bara vill sätta boken i händerna på varenda människa man möter.



Liv till varje pris är sista delen i en triologi om Maj, som är hemmafru i Örnsköldsvik.

Nominerad till Augustpriset 2014.

Betyg: 5 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Liv till varje pris
Författare: Kristina Sandberg
Serie: Sista delen i serien om Maj
Antal sidor: 553
Förlag: Norstedts
ISBN: 9789113059723
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, CDON



Inga kommentarer: