lördag 8 november 2014

Döden kvittar det lika av Anne-Marie Schjetlein

Jag älskar när böcker överraskar mig och jag tycker om när jag inte väntat mig att jag ska tycka om dom. Döden kvittar det lika var en mycket positiv läsupplevelse. Den är så lättläst och själva berättelsen tar jag lätt till mig. 279 sidor flög förbi, fast jag hade så ont i ryggen! Jag ser mycket fram emot nästa bok av författaren. Det är en lovande debut.


Döden kvittar det lika handlar om en liten flicka som bor hos en missbrukande mamma och blir ofta inlåst. Det handlar också i nutid om Anders som är läkare och som inleder ett förhållande med en operationssköterska samt hans fru som är hemmafru och som älskar ordning.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Döden kvittar det lika
Författare: Anne-Marie Schjetlein
Antal sidor: 279
Förlag: Hoi förlag
ISBN: 9789175579368
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, CDON

Inga kommentarer: