fredag 14 november 2014

Bok på konstigt ställe

9-åringen ville baka något gott idag eftersom det är fredag. Jag sa att idag fick hon baka själv eftersom jag har ont.

- Inga problem sa hon.
- Du kan ju baka havrekakor med russin sa jag.
- Bra ide, sa hon och började leta bok bland bakböckerna.
-Vilken bok letar du, frågade jag.
- Cookie-boken, svarade hon och bläddrade vidare bland bakböckerna på hyllan.
- Jag har sett den på något konstigt ställe, sa jag.
- Var då? frågade hon.
- Jag kommer inte ihåg, svarade jag.
Men då slog det mig plötsligt! Jag hade ju sett den på toaletten. När jag sa det till dottern så sa hon:
- Det är väl inget konstigt ställe! Det är ju ett bra ställe! Jag satt ju och läste den där igår.

Så är det i vår familj, bara så ni vet. Det finns böcker på alla ställen och det finns bara bra ställen.




Inga kommentarer: