tisdag 18 november 2014

Beckomberga: ode till min familj av Sara Stridsberg

Wow! Vilken bok! Jag är helt hänförd. Hur kan man skriva så flödande och så poetiskt. Så är det också så fantastiskt hur skicklig Sara Stridsberg är på att få mig som läsare i stämning. Det är inte bara en handling utan det är en dimension till. Hon har verkligen sitt eget sätt att skriva och jag älskar det!


Beckomberga: ode till min familj handlar om ett svenskt mentalsjukhus där Jim har bott lång tid. Han har en dotter, som heter Jackie, som besöker honom. Jim har flera gånger försökt ta livet av sig. Han säger att han inte känner lyckan i saker som andra gör.

Nominerad till augustpriset 2014.

Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Beckomberga: ode till min familj
Författare: Sara Stridsberg
Antal sidor: 355
Förlag: Albert Bonnier förlag
ISBN: 9789100135096
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, CDON


Inga kommentarer: