måndag 29 september 2014

Tjockare än vatten av Carin Gerhardsen

Jag började läsa Tjockare än vatten på vägen till Bokmässan. Den fångade min uppmärksamhet, så pass att jag knappt drack kaffet jag hade med. Hur lyckades Carin Gerhardsson med detta? Jo, hon är är skicklig. Dels gör hon det svårt att klura ut vem mördaren är. Dels så gör hon karaktärerna levande och intressanta, så man vill läsa om dom. Det är riktigt viktigt för mig. Jag gillar att få sjunka in i andra personers liv och vardag.


Tjockare än vatten handlar om att en psykolog mördas i sitt badkar. Dessutom dödas katter och placeras ut. Hänger det ihop? Man får också följa en flicka, vars mamma dör i en sorglig olycka när flickan är barn. Flickan och hennes bror placeras hos en moster. Det blir en hård uppväxt. Så får man fortsätta att följa polisernas liv. Det är en hel del lösa trådar som knyts ihop i den här boken.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Tjockare än vatten
Författare: Carin Gerhardsen
Serie: Hammarbyserien del 7
Antal sidor: 387
Förlag: Norstedts
ISBN: 9789113049700
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, CDON

Inga kommentarer: