torsdag 11 september 2014

Det läskigaste av allt av Debi Gliori

Det läskigaste av allt är min nya bilderboksfavorit. Jag bara älskar bilderna. Jag såg på min dotter när vi läste att hon också blev helförtjust i bilderna. Ögonen var helt uppspärrade och hon var helt fångad.

Jag bara myser när jag ser bilderna. Titta bara på dom. Härliga färger. Kärleksfullt och vackert ritat. Man kan inte låta bli att älska djuren. Så är det en härlig kombination av bilder och text. Underbar disposition.






Så är det en så bra bok när man vill prata om rädslor. För Pip är rädd för allt. Jätterädd. Han ser saker som inte finns. Men så upptäcker han en dag att han är rädd för ett ljud som kommer från honom själv. När han inser att han är rädd för sig själv tappar rädslorna sin makt över honom.



Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Det läskigaste av allt
Författare: Debi Gliori
Antal sidor: 30
Förlag: Goboken
ISBN: 9789173116879
Finns t ex hos: Goboken,

Inga kommentarer: