lördag 6 september 2014

Det krävs tusen vackra ord av Rose Marie Bouw

Det här en vacker bok. Både på utsidan (för jösses vilket vackert omslag. Definitivt årets vackraste!), men även insidan är vacker. Jag kommer på mig flera gånger under läsningen att tänka att jag verkligen tycker om den här boken. Sättet Rose Marie Bouw för historien framåt är underbart. Jag tar både Ulrika och självklart även Molly till mitt hjärta. Det finns en hel del att tänka på och saker vi människor borde ta i beaktande när det gäller våra medmänniskor men framför allt det som Alva säger: Man ska vara snäll mot sig själv, det är inte så många andra som är det. Det krävs tusen vackra ord är en en underbar bok. En bok att älska!



Det krävs tusen vackra ord handlar om Ulrika, som på något sätt tappat bort sig själv. Hon dövar känslor med mat och kakor. Plötsligt visar vågen 143 kg och hon flyr sin familj till ett Pensionat. Efter att ha bott där ett tag möter Ulrika Molly. Molly är 7 år och hennes rättframma sätt når fram till Ulrika, som är rädd för vad människor tycker om henne.

Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Det krävs tusen vackra ord
Författare: Rose Marie Bouw
Antal sidor: 270
Förlag: Ordberoende förlag
ISBN: 9789187595042
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

1 kommentar:

Ylva sa...

Ja, så snygg utsida. Och verkar bra, så den vill jag läsa!