onsdag 27 augusti 2014

Stark som en Björn, snabb som en örn av Kalle Zackari Wahlström

Varför ska man läsa den här träningsboken? Då svarar jag att det kan man göra av säkert tusen skäl. Bland annat för att den är så rolig! För det är den verkligen. Kalle Zackari Wahlström lyckas få till det där roliga med bara något eller några extra ord. Det verkligen beundrar jag.

"Kruxet är att det där belöningssystemet jag pratade om är lite lurigt. Det belönar oss nämligen när vi struntar i att träna också. Suck."

Eller när han ger rådet att träna på studsmatta med ett barn och man ska hoppa tills barnet inte vill längre. Och rådet avslutas med ett "Lycka till!"

Men man kan också läsa boken för att bli peppad att träna också. För det blir man. Och har man inte blivit det innan kapitel 23, så blir man det då!

Man kan läsa boken för att man tycker det är intressant att få veta mer om några olika träningsformer. Jag slår vad om att du inte har samma syn på t ex Bodybuilding och Lidingöloppet.

Man kan läsa boken för att den har ett skönt förhållningssätt till träning och mat. Jag älskar t ex Kalles 5:2 diet! Du måste läsa om den!

Man kan läsa boken som en träningsbiografi. (Och nu blev jag genast nyfiken på hur vanliga dom är. Det känns inte som det är så vanligt. Men denna är ett utmärkt exempel på att det är intressant att läsa om andras träning. När man gör det på ett så här bra sätt!)


Det finns många träningsböcker där ute, men inte så många som är så här underhållande och faktiskt sunt stärkande. Och du: Missa den inte bara för att du tror att det inte är en bok för dig. För jag tror det är det. Läs och skratta. Läs och bli peppad. Läs och gråt om du vill. Men för guds skull läs!

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Stark som en Björn, snabb som en örn
Författare: Kalle Zackari Wahlström
Antal sidor:
Förlag: Printz publishing
ISBN: 9789187343339
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon



1 kommentar:

Anna/notonmusic sa...

Den här låter jätterolig! Måste komma ihåg att läsa den!