söndag 24 augusti 2014

Fredagsbakat del 2

Den andra kakan jag bakade var minst lika god. Receptet kommer från Två Systrars Söta.

Receptet heter Morot-och kokoskakor.




Och jag vill bara visa vad som händer om man glömmer bakpulver och mjölet. Då blir det så här. Väldigt gott det också (jo jag var ju tvungen att smaka) men inte riktigt vad jag var ute efter.


Men skam den som ger sig. Jag gjorde en ny deg och den gången kom jag ihåg mjölet.


Rullade kakorna och la dom på en plåt.


När de var klara stämplade jag dom med min kakstämpel och här nedan ser ni resultatet. Givetvis provsmakade jag dom så fort de var svala nog. ;)



1 kommentar:

Millas Hälsoblogg sa...

Gott gott:)
Nu finns receptet på kakorna som inspirerade mig från boken Mormor hälsar och säger förlåt på bloggen:)
Ha det gott