lördag 3 maj 2014

Tea Bread with Honey, Raisins & Pecan

Jajamän, det blev ett fredagsbak denna vecka också. Denna gång ett underbart Tea Bread with Honey, Raisins & Pecan från boken Afternoon Tea & det bästa från Storbritannien.



Superlätt att göra, inte så onyttigt men smarrigt som bara den! Det gillas mycket här hemma! Då kan man ju äta fler bitar! ;)


Ingredienserna uppradade bara redo att användas. Nästan det bästa ögonblicket! Jag älskar verkligen att baka!
Man blir så sugen att äta upp hela smeten när den ser ut så här! Ibland tänker jag att man borde bara göra en smet och äta, men jag är alltför nyfiken på slutresultatet för att klara av det!


En gammal trotjänare till form som jag fick av min mamma tonåring och som hon använt innan mig. Den har jag bakat många goda kakor i och det kommer bli många mer om jag får bestämma. Jag gillar verkligen den. När jag bakar med den känner jag mig nära historiens kvinnor, om ni förstår hur jag menar? Samtidigt så rofylld och glad.


Man blir så sugen på att äta smeten när den ser ut så här. Ibland tänker jag att man borde bara äta smeten utan att göra kakan klar, men klarar inte det eftersom jag är alltför nyfiken på slutresultatet för att klara av det.


Kanske dags att rengöra ugnsluckan, eller vad tror ni? Nåja, så ser det ut hos mig! Ingen glassig hus och hem tillvaro, utan det behöver städas både här och där. Men luktar gott gör det ofta. Det har jag också fått höra av dotterns kompis som sa:
- Jag gillar att komma hem till er! Det luktar alltid så gott hemma hos er!
(Men visst jag skulle inte tacka nej till att ha ett vackert hem också )

Inga kommentarer: