lördag 10 maj 2014

Sista brevet från din älskade av Jojo Moyes

My God vilken kärlekshistoria! Det här är en kärleksroman med ett stort K. Jag har fortfarande inte hämtat mig efter att ha läst klart den. Massor med känslor virvlar runt i mig. Men en sak är jag säker på. Det här var en riktigt, riktigt bra bok!


Sista brevet från din älskade handlar om Jennifer, som på 60-talet, råkar ut för en olycka och tappar minnet. Hon kommer hem till sin man och försöker återerövra sina minnen. Men hon känner att det är något som saknas. Borde hon inte känna mer för sin man. Så hittar hon ett gömt brev, ett kärleksbrev från någon som undertecknat med B.

På 2000-talet hittar Ellie samma brev i tidningsarkivet där hon arbetar. Hon fångas av brevet, dels på grund av att hon har en komplicerad kärlekshistoria. Ellie vill veta hur det gick för Jennifer och börjar leta fler ledtrådar.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Sista brevet från din älskade
Originaltitel: The last letter from your lover
Författare: Jojo Moyes
Sidor: 490
Förlag: Printz Publishing
ISBN: 9789187343278
Utgiven: 2014
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

4 kommentarer:

Lena sa...

Är så nyfiken på att läsa denna författare. Har bara så mycket annat att läsa före!!

Boklusen sa...

Hm. Har läst hennes tidigare. Jag får nog ta och läsa denna också. Kul att du tyckte så mycket om den!

Millas Hälsoblogg sa...

Då måste jag köpa denna bok:) Har du skrivit något om Påven Johanna eller har jag missat?
Ha det gott

Anonym sa...

Nu blev jag nyfiken... :-)