torsdag 3 april 2014

Var på Bok-AW igår

Jag var på ett mycket trevligt bok-aw igår hos Norstedts.

Det var ju så vackert väder att jag först bara var tvungen att ta några foton på vackra Stockholm, eftersom jag var tidig.














Först ut när det gäller författarsamtalen var Amanda Svensson och hennes piratbok i nutidsmiljö och folkhögskola. Det var ett intressant samtal.




Sedan var det Stefan Norrthon som i höst släpper sin bok Det är alldeles för få som ger upp. Intressant titel, eller hur? Vi var flera som pratade sedan om att man vill ju läsa den nu. Inte vänta till i höst!


Sedan var det dags för Skypesamtal med Hugh Howey. Ett väldigt trevlig samtal där vi fick möta en ödmjuk Hugh Howey, som inte tar ut någon seger i förskott. Hans bok är ju på tal om att den ska filmatiseras. Men han sa att jag tror det först när jag sitter och ser filmen.



Han berättade också att han tycker att det är så kul att se vilka länder och kulturer som tar till sig hans bok. Han berättade också att han hade alla versioner som getts ut i sin bokhylla. Han fick se det svenska omslaget och tyckte den såg väldigt snygg ut.


Sista samtalet var med Ellen Ekman.


Lilla Berlin är humoristiska seriestrippar om några hipsters.


Hon visade bland annat hur det går till när hon skriver. Så här kan ett manus se ut:



1 kommentar:

Ylva sa...

Wow, det låter som en fantastisk kväll! Amanda Svensson har jag läst och gillat. Lilla Berlin är kul, men tyvärr har vi inte Metro i vår lilla stad så det är inte ofta jag kan läsa den.