onsdag 23 april 2014

En läsande klass

Jag blev så lycklig idag eftersom boken En läsande klass kommit till skolan. Det är en bok som hjälper oss lärare att träna lässtrategier. En helt underbar bok.


Alla skolor i Sverige har fått gratis exemplar och det är den mest fantastiska satsningen någonsin! Jag brinner ju för läsning så det gör mig såååå lycklig!!!

Tusen tack Martin Widmark för att du drog igång projektet! Tack från mitt lärarhjärta, från mitt läsarhjärta och jag tar mig också friheten att säga tack å alla svenska barn som i framtiden kommer att bli bättre läsare!

3 kommentarer:

Johanna R sa...

Vi hade förmånen att lyssna till honom prata om projektet litegrann när vi var på skolbiblioteksdagarna i Stockholm före jul.

Det är verkligen en fantastisk satsning! Som gör mig glad rakt genom själen

Bokskorpionen sa...

Så glädjande! Det låter ju jättebra! :-)

Boktokig Eva Boström sa...

Åh Lyllos dig!

Ja, det är riktigt bra!