söndag 30 mars 2014

Vilken bok önskar du att du hade oläst?

Vissa böcker är sådana wow-upplevelser när man läser dom att man önskar att man kunde läsa dem igen för första gången! Man kan läsa dom igen, men det ger inte samma wow-faktor som den första gången man läste. Andra böcker växer med läsningar.

När jag läst en sån där wow-bok känner jag mig lycklig av att jag hittat just den boken och att jag har läst den. Samtidigt känner jag mig lite sorgsen. För just då känns det som om man aldrig kommer att hitta en bok igen som ger samma wow-känsla. Som tur brukar jag hitta fler sådana böcker.

Känner du igen detta? Vilken bok önskar du att du hade oläst och kunde läsa igen?


4 kommentarer:

Lena sa...

Får nog säga Förr eller senare exploderar jag. En helt fantastisk bok!!

Lillemor sa...

Sista delen i Harry Potter-serien...

Anonym sa...

Massor med böcker, men Virginia Anders serie som startar med "Blomblad för vinden" är ju en favvo...
Och Kråkflickan!
Titta gärna in om du har vägarna förbi. =)
http://www.nattstad.se/bokmalen

Anonym sa...

"Igelkottens elegans" och Stieg Larssons böcker. Olika genrer men böcker som jag efteråt sa lyckost till dem som inte läst dem ännu.