lördag 15 mars 2014

Tio saker jag lärt mig om kärlek av Sarah Butler

Jag älskade upplägget med boken. Jag riktigt ryser när jag tänker på hur bra iden är! Det är två personer som turas om att berätta om livet de lever just nu. Före varje gång de berättar kommer en 10-lista. Det är listor om allt möjligt. Många av Alice listor handlar om hennes döende/döda pappa. Bland annat kommer en lista med 10 opassande saker att tänka på under en begravning.



Tio saker jag lärt mig om kärlek handlar om Alice som kommer hem eftersom hennes pappa är döende i cancer. Han dör och Alice börjar rusta upp huset. Alice kämpar med sig själv och hennes systrar och att hon märker att det är något de inte berättar.

Det handlar också om Daniel som är uteliggare och som varje dag letar efter den dotter som han vet att han har någonstans där ute. Så får han plötsligt se en begravningsannons och han känner igen namnet. Äntligen vet han var Alice är. Han kämpar med att han vill berätta för Alice att hon är hans dotter. Han lämnar små gåvor till Alice utanför hennes hus, uttänka som de färger han ser orden/bokstäverna.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Tio saker jag lärt mig om kärlek
Författare: Sarah Butler
Sidor: 280
Förlag: Norstedts
ISBN: 9789113056388
Utgiven: 2014
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: