onsdag 26 mars 2014

I kroppen min : resan mot livets slut och alltings början av Kristian Gidlund

Herrejösses vilket bok! Kristian Gidlund kunde verkligen skriva. Hans texter är fantastiska. De är vackra och tankeväckande. Han får mig att tänka efter och vilja göra mer, vara mer! Han får mig att se annorlunda på saker och ting. Hans texter har ett flyt, ett djup och en närvaro som får mig att dra efter andan!

Han skriver att (i och med att en kvinna sagt till honom att han gör världen till en vackrare plats):

"Jag kommer antagligen aldrig att förstå vad min kamp har kommit att betyda för andra. Och jag kommer aldrig att se vilket avtryck som jag eventuellt lämnar efter mig. Jag har svårt att se att jag gör världen till en vackrare plats. Jag är inte så märkvärdig. Jag är fortfarande Gidlunds yngsta – han den där långa från Kvarnsveden."

Men Kristian. Du gör det med dina texter. Jag önskar bara att vi fått behålla dig!


I kroppen min : resan mot livets slut och alltings början är Kristians texter om livet och hans kamp mot sin cancer.

Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: I kroppen min : resan mot livets slut och alltings början
Författare: Kristian Gidlund
Sidor:
Förlag: Bokförlaget Forum
ISBN: 9789137140568
Utgiven: 2013
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, Cdon

2 kommentarer:

Carro sa...

Ja, verkligen en viktig bok! Blir bara lite nyfiken på varför du sätter -5 som betyg? Och inte 5? :)

Lena sa...

Vill så gärna läsa denna. Såg när Kristian Gidlund var med i programmet Jills veranda. Verkligen gripande.