onsdag 12 februari 2014

Betraktaren av Belinda Bauer

Betraktaren är en sån där bok som av började läsa och sen var jag fast i den. Jag sögs inte in i den med buller och bång utan jag liksom sögs ljudlöst in i det. Det var så skönt att det var så lätt att läsa den. Jag behövde inte anstränga mig utan kunde bara flyta med i berättelsen. Jag gillade hur Belinda Bauer hade skildrat Patrick och det var lika mycket av intresse att läsa om honom, som det andra, som jag läste boken.


Betraktaren handlar om 18-årige Patrick, som har Aspergers syndrom. Hans pappa dör i en olycka när Patrick är liten och sedan dess har Patrick försökt förstå det hela med döden. Detta leder till att han söker in på en anatomikurs på universitetet. Han kommer in på den och upptäcker något fruktansvärt.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Betraktaren
Författare: Belinda Bauer
Sidor: 334
Förlag: Modernista
ISBN: 9789174992854
Utgiven: 2013
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: