torsdag 2 januari 2014

Bokbloggarnas litteraturpris

Det är dags för mig att rösta på Bokbloggarnas litteraturpris eftersom jag är med i juryn.

Idag fick vi veta vilka de 10 nominerade är och det är dessa:

Jessica Kolterjahn – Den bästa dagen är en dag av törst (Forum)

Sara Lövestam – Hjärta av jazz (Piratförlaget)

Mikael Fant – Vattnet i mars (Piratförlaget)

John Green – Förr eller senare exploderar jag (Bonnier Carlsen)

Jonas Gardell – Torka aldrig tårar utan handskar: 3. Döden (Norstedts)

Jonas Gardell – Torka aldrig tårar utan handskar: 2. Sjukdomen (Norstedts)

Lena Andersson – Egenmäktigt förfarande (Natur & kultur)

Carol Rifka Brunt – Låt vargarna komma (X Publishing)

Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg – Nyckeln (Rabén & Sjögren)

Therese Söderlind – Välkommen mot Bålberget (Wahlström & Widstrand


Jag har inte läst alla, så nu får jag sätta fart! Har ni läst dom?


Inga kommentarer: