onsdag 15 januari 2014

Än finns det hopp av Karin Wahlberg

Jag vet inte vad jag väntade mig när jag började lyssna på Ännu finns det hopp, men jag väntade mig att jag skulle tycka att det var så intressant och att jag skulle längta efter att lyssna. Tiden är intressant och Karin Wahlberg beskriver det så bra att jag ser det hela framför mig. Jag får göra en tidsresa och möts av detaljer som ger mig en annan syn på den tiden. Nu har min väntan börjat på nästa del i serien, för nästa del måste jag bara läsa!


Än finns det hopp utspelar sig 1953. Det är en polioepidemi i Sverige. Det handlar om dels om Ulla och Gittan, som går sista året i flickskolan. Det handlar om också Ella-Kristin, som går sjuksköterskeutbildningen och får hoppa in och jobba på lasarettet. Man får även följa Nancy läkarfrun och Sonja, en tvåbarnsmamma, som upptäckt en knöl i bröstet.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Än finns det hopp
Författare: Karin Wahlberg
Uppläsare: Anna Maria Käll
Serie: Lasarettet
Förlag: Bonnier audio
ISBN: 9789173487412
Utgiven: 2013
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, Cdon