fredag 22 november 2013

United states of cakes: bakverk och sötsaker från den amerikanska västkusten av Roy Fares

United states of cakes är en "mighty fine" bakbok. Jag är väldigt förtjust i amerikanska bakverk, så om du också är det så är detta en bok för dig. Jag har prövat några recept i den, men har inte hunnit skriva om alla. Så det kommer här fraöver. De jag har prövat har varit väldigt bra recept. Ett recept som jag har prövat och skrivit om var de underbara Cinnamon Rolls. Jag tycker om att man kan välja mellan att väga ingredienserna och använda bakmått. Båda sätten finns med i recepten. 

Eftersom jag är helt inne på julklappar just nu (ännu mer just idag eftersom yngsta dottern sjunger julsånger här hemma) så tipsar jag om denna som en julklapp. Jag slår vad om att den som får den i julklapp kommer att bli jätteglad.

Några recept som finns i denna är: Banana nut bread, Snickerdoodles, Triple chocolate chip cookies, Devil´s food chocolate cake, Red velvet cake, Key lime pie, Pumpkin pie, Snickers cheese cake, Lemon meringue cupcakes och Nutella cake pops. Visst vattnas det i munnen?

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: United states of cakes: bakverk och sötsaker från den amerikanska västkusten 
Författare: Roy Fares 
Antal sidor: 173
Utgivningsår: 2013
Förlag: Bonnier Fakta
ISBN: 9789174243383
Finns t ex hos: AdlibrisBokiaBokusCdon


Inga kommentarer: