lördag 5 oktober 2013

Spröda citronkakor

Jag var tvungen att pröva att baka Spröda Citronkakor ur boken Söta kakor. De lät så goda, så jag tänkte jag slår till!





Jag älskar min Tupperware bakduk. Jag har haft den sedan 90-talet. Den gör det så lätt att rulla kaklängder!


Vilken rolig idé att färga kokos med Gurkmeja!


Så rulla degen i kokos och skära den i skivor.


Man ska inte fuska med kylskåpstiden som jag gjorde för då blir kakorna inte runda. Men vad gör man när man inte har tid att vänta? Jo, man fuskar!


Resultatet blev i alla fall bra även om kakorna inte blev helt runda Jag kan dessutom lova att dessa kommer jag att baka många gånger för de var en höjdare! De var så försvinnande goda! Speciellt till en god kopp Cappuccino! Bra recept!



2 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Mmmm ... verkar jättemumsiga!

Boktokig Eva Boström sa...

Ja, helt underbara! Jag sitter och suckar över att de är slut!