fredag 20 september 2013

Vi måste sluta ses på det här sättet av Lisa Järbo och Johanna Lindbäck

När jag började läsa Vi måste sluta ses på det här sättet hade jag sett boktrailern till denna bok och fått en annan bild av hur boken skulle vara än hur boken blev. Titeln på boken hade också gett mig andra förväntningar. Sådant kan vara farligt, men den här gången lyckades jag tänka om. Boken är rolig och varm. Jag har många gånger hört Johanna prata om att hon inte är så förtjust i moralkakor i ungdomsböcker och det slipper vi i denna och det är en av anledningarna till att jag gillar den. Vi behöver inte en massa moralkakor. Jag gillar de rappa dialogerna. Det gör att jag myser! Det är helt enkelt ett bra på bra ungdomslitteratur. 

Vi måste sluta ses på det här sättet handlar om Jens och Hanna. De berättar i vartannat kapitel. De har haft en natt tillsammans och sedan visar det sig att Hanna går i samma klass som den kille som Jens just blivit assistent till. Jens är tjugofyra år och nyseparerad från sin tjej. Han har en dotter. Hanna är arton år.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Vi måste sluta ses på det här sättet 
Författare: Lisa Järbo och Johanna Lindbäck
Antal sidor: 334
Förlag: Gilla böcker
ISBN: 9789186634421
Finns t ex hos: AdlibrisBokiaBokusCdon

Inga kommentarer: