fredag 20 september 2013

Veckans fråga: Användning för böcker?

I förrgår pratade jag med en tjej om jag jag brukade använda tjocka böcker till mer än att läsa dem. Jag kastar nämligen dem på spindlar. Jag har väldigt svårt att trampa på stora spindlar eller krossa dem med min hand. Så jag tar helt enkelt den första bästa tjocka bok jag hittar och släpper den på spindeln. Ett väldigt effektivt och mindre obehagligt sätt att ha ihjäl dem på.

Men det finns så mycket mer bra saker att ha böcker till. Jag har använt dem för att pressa saker platta. fungerar perfekt! Jag har använt dem många gånger i skolan för att få rätt höjd på olika projektorer. Helt ovärderliga i det sammanhanget! Jag har haft dem som skrivundeerlägg och ritunderlägg. Min dotter har staplat dem och klättrat upp på dem för att nå saker. Farliga med effektivt!

Vad har du använt böcker mer till än till läsning?

Svara här eller i eget blogginlägg. Om du svarar i eget blogginlägg så kommentera gärna här om det så jag får läsa vad ni skriver. Ni får gärna länka också.

Inga kommentarer: