måndag 2 september 2013

Tre små grisar av Emily Bolan

Jag tycker om historien om de tre små grisarna. Det har jag alltid gjort. Därför är det kul att läsa den för mina döttrar. Min yngsta (5-åringen) är väldigt fascinerad av berättelsen och vill att jag ska läsa den om och om igen. Jag tycker om att texten är rätt stor och att man gjort texten ännu större på orden flåsa och blåsa samt när vargen ropar.

Tre små grisar handlar om tre grisar som bygger var sitt hus av olika material. Vargen kommer och vill äta upp grisarna. Han går till den första grisens hus, som är byggt av pinnar, och blåser ner det. Grisen springer till sin brors hus och gömmer sig där. Vargen följer efter.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Tre små grisar  
Författare: Emily Bolan
Antal sidor: 28
Förlag: B|Wahlströms
ISBN: 9789132161483
Finns t ex hos: AdlibrisBokiaBokusCdon

Inga kommentarer: