fredag 13 september 2013

Hjärta av Jazz av Sara Lövestam


Sarah Lövestam är en sån skicklig berättare. Hon fick mig att leta upp musiken på Spotify. Det var så härligt att lyssna på musiken och läsa boken samtidigt. Därför bestämde jag mig att jag skulle göra en spotify-lista med musiken och dela den med er.





I Hjärta av Jazz kan jag se allt så tydligt framför mig. Jag är där! Jag gillar det jag läser. Jag tycker om tiden.

Hjärta av Jazz handlar om Steffi Herrera. Hon går i 9B och blir mobbad av några tjejer. Hennes
tillflykt är musik av Povel Ramel och annan Jazzmusik. Hon försöker lära sig spela musiken. En dag får hon höra musik av Povel Ramel ur ett fönster på ålderdomshemmet Solhem.  Hon stannar och lyssnar. Den gamle mannen som spelar musiken börjar prata med henne och bjuder upp henne. Det är början på en fin vänskap. Han berättar om när han åkte till Stockholm på 40-talet och spelade Jazz.

Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Hjärta av Jazz
Författare: Sara Lövestam 
Antal sidor: 219
Förlag: Piratförlaget
ISBN: 9789164204141
Finns t ex hos: AdlibrisBokiaBokusCdon

3 kommentarer:

Susanne sa...

Tack! Helt perfekt ju :)

Boktokig Eva Boström sa...

Vad kul att du tycker det! :)

Johanna R sa...

kul!
Blir sugen att läsa boken. så det ska jag testa med musiken =)