söndag 4 augusti 2013

Nattsländan av Katerina Janouch

Nattsländan är en del i en serie som jag följer. Jag är helt fast i den. Jag tycker mycket om böckerna om barnmorskan Cecilia Lund, som har ett liv som är som vem som helst. Svårigheter, vardagsbekymmer och kärlek blandas. Det är där storheten i böckerna ligger. Att de handlar om de där vardagsbekymren som alla som lever i en relation upplever. Så jag kan bara konstatera: Jag kan bara inte sluta att läsa om henne. 

I Nattsländan är hennes liv inte så lätt. Har du inte läst de tidigare böckerna ska du sluta läsa nu, för annars får du veta saker du inte vill veta. Du ska kasta dig över första boken istället för att läsa vidare. I den här boken beslutar sig Cecilia att skiljas från sin man, som varit otrogen mot henne. Men det är ingen lätt resa. DEssutom är det något konstigt som händer med hennes chef och som vanligt kan inte Cecilia låta bli att lägga sig i.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Nattsländan
Serie: Cecilia Lund 6
Författare: Katerina Janouch
Antal sidor: 458
Förlag: Piratförlaget
ISBN: 9789164203922
Finns t ex hos: AdlibrisBokiaBokusCdon

Inga kommentarer: