tisdag 27 augusti 2013

Förödelse av Anne Rambach

När jag läser denna bok kommer jag att tänka på en av mina favoritfilmer: Erin Brockovich. I Förödelse är det mer action än i filmen, men just det där med det både i den filmen och i den här boken uppdagas något som människor gått och blivit sjuka av som man sedan försökt mörklägga är det som gör att jag tänker på filmen. Dessutom så bygger ju både filmen och boken på verkliga händelser, även om det i boken är mycket mer fantasi kring det hela. Jag gillar konceptet och tyckte boken var spännande.

Förödelse handlar om hur frilansjournalisten Diane Harpmanns vän Elsa hittar en jornalistkollega död i hans hem. De förstår att det inte är ett självmord trots att allt pekar på det. Kollegan var mitt i att ta reda på om en asbetsskandal i Frankrike. De inser att anteckningarna är borta och börjar luska i det hela.

Betyg: -4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Förödelse 
Originaltitel: Ravages
Författare: Anne Rambach
Del av serie: Del 3 i serien om frilansjournalisten Diane Harpmann
Antal sidor: 408
Förlag: Sekwa
ISBN: 9789186480134
Finns t ex hos: AdlibrisBokiaBokusCdon

Inga kommentarer: