lördag 31 augusti 2013

Det blev en väldigt god rulltårta

Jag och barnen bakade två olika bakverk igår under vårt fredagsbak. Sötsaksugen? Jajamän! :)

Jag börjar med att berätta om den som är lite vuxensmak på, nämligen Chokladrulltårta med amarettokräm. Receptet är hämtat ut Himlagott med choklad & kladdkakor.

Äldsta dottern läste receptet och barnen hjälptes åt att blanda ihop allt.


Det var ett enkelt recept. Det uppskattade vi.


Yngsta dottern tycker det är så roligt att röra ihop ingredienser. Det passar mig utmärkt!


Min fina sikt åkte fram idag. Den är ett riktigt bra köp! Med den slipper jag klumpar i mjuka kakor!



Resultatet blev en farligt god rulltårta! Ännu bättre blev det med en god kopp Cappuccino. Nu gäller det bara att inte äta upp hela själv!



1 kommentar:

Amy sa...

Så det var vad som bakades med choklad? ;)
Ser gott ut! :)