tisdag 30 juli 2013

Rädda mig inte av Tahereh Mafi

När kommer nästa del??? Jag bara måste läsa den! Först var jag inte övertygad när jag läste Rädda mig inte. Jag hade lite svårt med överstrykningarna. Men plötsligt satt jag där och vände sida efter sida och såg hur bokens sidor minskade allt mer mot min vilja. Jag älskar hur Tahereh Mafi beskriver känslorna hos bokens huvudpersoner. Helt underbart!

Rädda mig inte handlar om Juliette som har en gåva eller om man ska kalla det en förbannelse. Hennes beröring är dödlig. Hon bor tillsammans med andra som har olika gåvor. Utanför är det ett skräckvälde där människor dödas och torteras. Juliette är förälskad i Adam, men kan inte vara med honom på grund av hennes beröring. Snart tillkommer fler komplikationer.

Betyg:+4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Rädda mig inte
Originaltitel: Unravel me
Serie: Juliette 2
Författare: Tahereh Mafi
Antal sidor: 399
Förlag: B|Wahsltröms
ISBN: 9789132161971
Finns t ex hos: AdlibrisBokiaBokusCdon

Inga kommentarer: