måndag 18 mars 2013

Stormskaparna av Jennifer E Smith


När jag läser Stormskaparna påminns jag om min egen fascination av oväder. Jag önskar att jag hade skrivit den här boken. Det är spännande och dessutom har den härliga illustrationer. Illustrationer som jag efter ett tag upptäckte att jag började längta efter att se. 

Stormskaparna handlar om tvillingarna Ruby och Simon. Det är en ovanligt het sommar, men Ruby möter en man som kan få det att regna. Han berättar att Simon är en Stormskapare och dessutom att han är den yngste någonsin. En annan man är också intresserad av Simon, men Ruby känner att han inte är att lita på. Snart får de veta att han inte arbetar för människornas bästa utan tvärtom.





Passar i åldern 9-12 år.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Stormskaparna
Orginaltitel: Storm makers
Författare: Jennifer E Smith
Antal sidor: 327
Utgiven: 2013
Förlag: B Wahlströms
ISBN: 9789132161704
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, Cdon


Inga kommentarer: