måndag 23 juli 2012

Mr Dixon försvinner av Ian Sansom

Jag gillar humorn/ironin i boken. Jag gör verkligen det! Som t ex när det berättas om hur svårt bokbussbibliotekarien Israel Armstrong tycker att det är när han ska hjälpa någon och de vet inte vad boken heter eller vad författaren heter.
"Men jag känner igen den när jag ser den, för omslaget är liksom blått, och jag tror min kusin lånade den förra året, och den är liksom så här stor..."
Helt underbart!

I Mr Dixon försvinner har någon stulit flera 100 000 pund, Det visar sig också att Mr Dixon är försvunnen.  Israel Armstrong (bokbussbibliotekarien) blir misstänkt eftersom han befunnit sig i lokalen. När han blir släppt mot borgen är han besluten att hitta den som gjort det hela. 

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Mr Dixon försvinner
Författare: Ian Sansom
Del i serie: Del 2 av 4 om Israel Armstrong
Antal sidor: 248
Förlag: Massolit förlag
ISBN: 9789186649401
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON, FritzStåhl

Inga kommentarer: