fredag 8 juni 2012

Speltips: Labyrinten

Den här gången blir det nog mer ett tips om att inte köpa. Fast en del barn tycker det är kul. Varför vet jag inte. Jag tycker det är lite enformigt att flytta runt sina spelpjäser i form av små möss och inte lyckas få ut dem! Mössen ska genom en labyrint som ändras hela tiden. Varje gång det är ens tur snurrar man på en plastskiva med ditritade linjer och då ändras labyrinten! Så det är väldigt ofta man sitter fast i labyrinten utan att ta sig någonstans eller så är utgången är blockerad!

Fast jag fick mig ett riktigt gott skratt i måndags. Jag satt och spelade med två elever. Så blev det min tur och jag blev så till mig för att jag äääääntligen kunde gå ut med en av mina pjäser i evighetsspelet. Tills en av eleverna sa:
-Det där är inte din färg! Där är mus!

Och så såg jag på den andra eleven. Han såg så paff ut! Jag hade ju tagit hans spelpjäs!

Vad jag skrattade! Länge!

Inga kommentarer: