måndag 4 juni 2012

Sonjas sista vilja av Åsa Hellberg

Jag gillade verkligen inledningen på Sonjas sista vilja.

"Det hörde till ovanligheterna att en död kvinna låg utanför entrén till Åhlens, men Sonja Gustavsson hade aldrig varit en särskilt vanlig kvinna ens när hon levde."
och lite längre ner på sidan:
"Innan hon drog sin sista suck, femtiofyra år gammal, hann hon tänka att det var väldigt bra att hon ändrat sitt testamente en sista gång.
     Den här varianten var mycket roligare."

Det här gjorde att jag fastnade för boken redan efter första sidan. Det är en varm, underhållande och lätt bok att läsa och komma in i. Jag gillar att den handlar om kvinnor i 50+ åldern och även om deras sexliv, vilket inte så ofta skrivs om.

Sonjas sista vilja  handlar om att Sonja har gjort ett testamente som förändrar livet totalt för hennes tre bästa vänner. Mer vill jag inte berätta. Du får läsa boken helt enkelt!

Betyg: +3 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Sonjas sista vilja
Författare: Åsa Hellberg
Antal sidor: 348
Förlag: Bra böcker
ISBN: 9789170029936
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON, FritzStåhl

4 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Vad roligt att du har läst den. Tusen tack!

Ylva sa...

Det låter som en rolig bok! Fast den kanske inte passar hos oss på gymnasiet, eller vad tror du?

Boktokig Eva Boström sa...

Åsa: Tack själv! :)

Ylva: Svårt att säga, men om jag tänker tillbaka på gymnasiet så läste man väl hellre böcker där personerna var närmare i ålder. Fast man ska aldrig säga aldrig.

Jeanette sa...

Det var en riktig feel good-bok. Och kanske kommer det en uppföljare med tanke åå slutet?